داستان جذب سرمایه در استارتاپها، خصوصاً در روزهای و ماههای ابتدایی و زمانی که در دره مرگ قرار دارند بسیار شبیه به داستان معروف مرغ و تخممرغ است. اینکه اول باید استارتاپ را از زمین بلند کرد تا بعد از آن به فرصت جذب سرمایه رسید یا اینکه اول باید سرمایه جذب کرد تا سپس فرصت بلند شدن از زمین فراهم شود، پرسش و چالش مهمی است که یافتن پاسخ آن کمک شایانی در قرار گرفتن در مسیر درست خواهد کرد. اهمیت این موضوع بیش از هر چیزی به علاقه و اشتیاق موسسان استارتاپها برای جذب سرمایه بر می گردد، به طوری که آنقدر جذب سرمایه مهم میشود که تبدیل به شغل و هدف اصلی آنها میشود، حال آنکه وظیفه اصلی استارتاپی ها خلق محصولی خوب که مشکل جدی از مشتریان بالقوه را حل کند است و لاغیر.
در این ویدئوی کوتاه در این باره صحبت میکنم، هر چند که حرف در این باره بسیار است.